مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی دانش آموزان 66 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی دانش آموزان 66 صفحه
مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی دانش آموزان 66 صفحه|42083331|zaranetwork

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی دانش آموزان که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.


مشخصات فایل
تعداد صفحات66حجم271/598 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس تحصیلی دانش آموزان قابل ویرایش با فرمت ورد doc بصورت جامع و کامل می باشد.

پژوهش در زمینه استرس تحصیلی دانش‌آموزان، سابقه طولانی دارد و محققان عوامل استرس‌زا مدرسه مانند تکالیف درسی، رقابت با همکلاسی‌ها، برقراری ارتباط ضعیف با دوستان و معلمان و یا شکست در ارتباطات اجتماعی را مشخص نموده‌اند. استرس تحصیلی معمولا از تکالیف درسی بسیار زیاد، عملکرد تحصیلی غیرقابل قبول، آماده شدن برای امتحانات، فقدان علاقه به برخی موضوعات درسی و تنبیه و مجازات از سوی معلمان ناشی می‌شود(11).

زندگی تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی؛ غالبا استرس‌زا تعبیر می‌شود. تکالیف مدرسه، تطابق با خانواده و ارتباط با همسالان منابع اصلی استرس محسوب می‌شوند. در جوامع آسیایی، استرس تحصیلی از انتظارات دانش‌آموز از خود و انتظارات دیگران (والدین و معلمان و ...) از وی ناشی می‌شود. بطور کلی نوجوانان، در محیط مدرسه، با نحوه عملکرد تحصیلی‌شان ارزیابی می‌شوند، لذا میزان فشار برای برتر بودن در میان همکلاسی‌ها، یک مقیاس مهم برای موفقیت آنهاست (40).

در بحث استرس‌های تحصیلی باید به دو جنبه مهم توجه داشت:
1. فضای فیزیکی مدرسه : یادگیری، آرامش ، تحرک و لذت از تحصیل نیاز به فضای مناسبی دارد که از نظر حجم ، گرما، سرما، تهویه، نور و رنگ و... مناسب و متعادل باشد. آقایی و آتش پور 1380 اظهار می‌دارند که عمده‌ترین مسائل مربوط به فضای فیزیکی مدرسه که باعث استرس و برهم خوردن بهداشت روانی دانش‌آموزان می‌شود عبارتند از: کلاس‌های


2. پرجمعیت، نیمکت‌هایی که گنجایش کمی دارند، حیاط‌هایی که امکان جست و خیز ندارند، کمبود سرویس‌های بهداشتی مناسب، آلودگی هوا و صدا، و...


3. فضای روانی- عاطفی: منظور نحوه ارتباط معلمان و مسوولین مدرسه با دانش‌آزموان در زمینه آموزش و اجرای مقررات است. متخصصان پرورشی مصرانه اظهار می‌دارند که قلمرو کلاس درس چنان آکنده از محدودیت و انحصار است که مانع تفکر، یادگیری و کنجکاوی می‌شود. فعالیت‌های درسی و رفتار در مدرسه و نگرش نوجوانان نسبت به درس و تحصیل و انتخاب رشته تحصیلی نیز تنش‌های قابل توجهی را برای والدین و نوجوانان به وجود می‌آورد.

فهرست مطالب

تعریف نظری استرس تحصیلیتعریف عملیاتی استرس تحصیلیفصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش استرس تحصیلی دانش اموزان

چارچوب پنداشتی: 16
استرس: 16
انواع استرس بر حسب علل ایجاد کننده آن 18
استرس تحصیلی 18
عوامل ایجاد کننده استرس تحصیلی 22
اثرات حاصل از استرس تحصیلی 24
استرس تحصیلی و دختران 25
آموزش مهارت‌های هوش هیجانی و استرس تحصیلی: 27
نمودار1-2: چارچوب پنداشتی پژوهش 33
مروري بر مطالعات گذشته: 34

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی







"

مطالب دیگر:
📃مقایسه ای بر متدولوژی های ساختیافته و شی گرا📃مقایسه آموزش وپرورش ایران وفرانسه📃مقایسه تطبیقی ارائه رشته علوم كامپیوتر در دانشگاه آكسفورد📃مقایسه علائم اعتیاد رفتاری و اعتیاد به مواد مطابق با دیدگاه روانپزشکی و روانشناسی📃مقایسه نخ دندان و خلال دندان در بهبود سلامت لثه در انسان📃مقایسه و ساده کردن📃مقایسه وظایف وتعهدات متصدی حمل ونقل در کنوانسیون روتردام و کنوانسیون هامبورگ📃مقایسۀ شاخصهای اقتصادی اروپا و جهان📃مقايسه پاشش دستي و رباتيك رنگ در سالن های رنگ خودرو📃مقايسه دانشگاه صنعتی شريف و دانشگاه برکلی در رشته‌های مهندسی و علوم کامپيوتر📃مقايسه ميزان يد ادرار در مبتلايان به سرطان و افراد به ظاهر سالم📃مقايسه نظام اقتصادي اسلام با نظام اقتصادي سرمایه داری 1📃مقايسه نظام اقتصادي اسلام با نظام اقتصادي سرمايه داری📃مقدمه ای بر ایمونولوژی📃مقدمه ای بر تفکر سيستمی📃مقدمه ای بر حسابداری مدیریت📃مقدمه ای بر شبیه سازی فوتبال📃مقدمه ای بر فارماکولوژی سيستم عصبی خود مختار ANS📃مقدمه ای بر مهندسی نرم افزار📃مقدمه ای به حسابداری مدیریت📃مقدمه اي بر اقتصاد مديريت📃مقدمه اي بر علوم رفتاري📃مقدمه وتعاريف سلامت📃مقدمه📃مقدمه‌ای بر تأمین مالی و سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات