مبانی نظری جذب و حفظ مشتری، بانکداری الکترونیک، بازاریابی بانکی

مبانی نظری جذب و حفظ مشتری، بانکداری الکترونیک، بازاریابی بانکی
مبانی نظری جذب و حفظ مشتری، بانکداری الکترونیک، بازاریابی بانکی|41021091|zaranetwork

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


-1- مقدمه

با گذر اقتصاد سنتی و دوره های صنعتی و فرا صنعتی ، مشتری به صورت عنصر اصلی و حیاتی یک سازمان یا بنگاه تعریف می شود . به نحوی که از دیدگاه رقابتی فضای کسب و کار امروز ، بقا و تداوم حیات سازمان ها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود بیان می شود . بنگاه های اقتصادی به عنوان بهترین راه رسیدن به پیروزی و حیات و رشد و کسب و کارشان بر مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز[1] می کنند. در دنیای امروز( محیط کسب و کار مبتنی بر مشتری مداری ) ، سازمان ها و بنگاه های تجاری دریافته اند که باید از روش ها و کانال های مختلفی جهت مدیریت بخش مشتریان خود استفاده نمایند . بیشتر آنها به سمت مدیریت ارتباط با مشتری ( آنچه مشتریانشان می خواهند بازار کالاهایشان با خواسته مشتریان ) سوق پیدا کرده اند . علاقه به مدیریت ارتباط با مشتریان در دهه 1990 میلادی شروع به رشد نمود[2] . صرف نظر از ابعاد یک سازمان ، کسب و کار هنوز مشتاق اتخاذ رویه مدیریت ارتباط با مشتریان یک حرفه در نهایت به ارتباطات هر چه کارآمدتر با مشتریان است . ارتباط تقویت شده با مشتریان یک حرفه در نهایت به پایبندی و حفظ بیشتر مشتری و نیز سود آوری بیشتر می انجامد . به علاوه رشد سریع اینترنت و فناوری های مرلوطه ، فرصت های بازاریابی را به شدت افزایش داده و روش ارتباط بین سازمان ها و مشتریان را به کلی دگرگون ساخته[3] ، به گونه ای که زیر شاخه ای از مدیریت ارتباط با مشتریان به نام مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیکی بوجود آمده است[4] .

بسیاری از بنگاه های اقتصادی ، بر سر قیمت کالاها و خدماتشان رقابت می کنند و از تبلیغات برای نشان دادن ارزان تر بودن کالاهایشان نسبت به رقبایشان تلاش می کنند . استراتژی قیمت گذاری امر حیاتی شرکت است اما در حال حاضر تمرکز تنها بر قیمت ، عمل مناسبی نمی باشد .

با تغییر چهره بازارها ( بخش بندی و تناسب کالاها با نیاز مشتریان ) ، بنگاه های اقتصادی دریافته اند که روش های سنتی بازاریابی برای بدست آوردن سهم بازار ،کافی نمی باشد .

در گذشته بنگاه های اقتصادی نسبتاً مطمئن بودند که با انجام تبلیغات می توانند مخاطبان زیادی بدست آورند ولی در بازارهای اقتصادی امروز این امر ، دقیق و حتمی نمی باشد . برای موفقیت در چنین وضعیتی ، بنگاه های اقتصادی نیاز به فهم بیشتر از خواسته های مشتریانشان دارند . بازاریابی در جهت مدیریت روابط با مشتریان برای رسیدن به این هدف ، بسیار مناسب می باشد . فواید مدیریت ارتباط با مشتری نسبت به بازاریابی سنتی به شرح ذیل می باشد :

- کاهش هزینه های تبلیغاتی

- تسهیل در تعیین مشتریان هدف با تمرکز بر نیاز های آنها

- ایجاد رقابت در بنگاه های اقتصادی در مورد مشتریان بر پایه خدمات ، نه قیمت

- جلوگیری از هزینه اضافی برای مشتریان کم ارزش یا هزینه کم برای مشتریان با ارزش.

شروع مدیریت ارتباط با مشتری با ایجاد یک استراتژی بازاریابی ( با توجه به مسائلی مانند قوانین ، جامعه ، بازار ، شرایط فنی و تجاری ) می باشد . این استراتژی باید چگونگی تاثیرگذاری مدیریت ارتباط با مشتری بر رفتار بازار را تعیین کند .

در استراتژی بازاریابی :

- بنگاه های اقتصادی ابتدا بخش های بازار را با مشتریان حال حاضر و مشتریان آینده آن ، تعریف می کنند .

- پس از تعریف ، بنگاه یک یا چند بخش را هدفگذاری می کند .

- پس از انجام مراحلی مانند ( تعیین قیمت ، کالا و غیره ) ، بنگاه معمولاً با بررسی پایگاه داده های مشتریان خود ، مشتریان بالقوه را مشخص می کند .

[1] - Customer Relationship Management (CRM)

[2] - Ling and Yen (2001 ) Y.XU and et al (2002 )

[3] - Bauer and et al (2002)

[4] - Electronic Customer Relationship Management (E-CRM)


مطالب دیگر:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اثرات خانه های دوم بر اکوتوریسممبانی نظری و پیشینه تحقیق اثرات سالخوردگی بر بازدارندگی توسعه اقتصادی - اجتماعی روستاهابررسی رابطه بین عزت نفس و افكار غیر منطقی در دانش آموزانمبانی نظری و پیشینه تحقیق آسیب پذیری مناطق شهری و ارائه الگوی بهینه جهت کاهش خسارت در برابر زلزلهمبانی نظری و پیشینه تحقیق آسیب پذیری مساكن شهری در برابر زلزلهمبانی نظری و پیشینه تحقیق بررسی روند تغییرات دما و بارشمقایسه اختلال ضعف روانی در بین زنان دارای اختلاف خانوادگی و زنان عادی از طریق آزمون m.m.p.Iمبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی توریسم با تاکید بر توسعه پایدارمبانی نظری و پیشینه تحقیق پایداری محله ای در شهر های ایرانمبانی نظری و پیشینه تحقیق پایداری محله ایمبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر احداث ساختمان های بلند مرتبه بر کاربری های شهریبررسی رابطه بین هوش و استرس در دانشجویان ممتازمبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر خشکسالی بر توسعه پایدارمبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر فرم کالبدی شهر بر کیفیت زندگیمقایسه افسردگی در بین جوانان 18ساله ورزشكارو غیر ورزشكار شهر كرجمبانی نظری و پیشینه تحقیق تأثیر وام های خوداشتغالی در ایجاد فرصت های شغلی در نواحی روستاییمبانی نظری و پیشینه تحقیق تاثیر سرمایه اجتماعی در توسعه پایدار شهریکتاب اموزش متفاوت اکسل (Excel)کتاب فراموشی را فراموش کنید (راهنمای فارسی نرم افزار AnKi)کتاب ulead video studio 10کتاب کنترل windows 10 را بدست بگیریددانلود پاورپوینت بررسی حذف بیولوژیكی تركیبات آروماتیك از آبهای آلودهدانلود پاورپوینت خسارت موش ورامین به کشاورزیدانلود پاورپوینت تثبیت بیولوژیكی نیتروژن در مزارع برنجدانلود پاورپوینت بررسی روشهای متداول طرح روكش