پروژه آمار اختلالات بدنی

پروژه آمار اختلالات بدنی
پروژه آمار اختلالات بدنی|41009767|zaranetworkچكیده

گرایش بسیار و روز افزون در خصوص نابهنجاری‌ها و اختلالات بد شكلی بدنی(BDD) باعث ایجاد ارزیابی‌ها و مطالعات بسیار شده است.

این پژوهش پیرامون مفاهیم اختلال و رشد و پیشبرد و ابزارهای ارزیابی و نتایج عملكردها مطالعاتی را انجام داده است و در آن به مقایسه شدت بدشكلی هراس بدن بین دانش آموزان پسر و دختر دبیرستان ناحیه چهار مشهد براساس متغیرهای جنس، سن، وزن، پایه تحصیلی، رشته تحصیلی، آخرین معدل تحصیلی، تحصیلات پدر، تحصیلات مادر، تعداد اعضای خانواده چندمین فرزند و تعداد برادر و خواهر پرداخته‌ایم.

روش تحقیق در مطالعة توصیفی و روش نمونه گیری در دسترس می‌باشد. جامعة آماری را 260 نفر كه 130 نفر دانش آموزان دختر و 130 نفر دانش آموزان پسر دبیرستانی تشكیل داده‌اند.

ابزار پژوهش پرسشنامه بدشكلی بدنی و چاقی كه دارای 33 آیتم می‌باشد 19 سؤال ابتدائی در مورد اختلال دیس فیك و‌14 سؤال بعدی‌در مورد اختلال چاقی در پژوهش استفاده شده است .

تجزیه و تحلیل داده‌ها به وسیلة نرم‌افزار spss انجام شده است و نتیجة پژوهش این بود كه این روش تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی) می‌باشد و روش آماری به صورت تصادفی از طریق نمونه‌گیری در دسترس می‌باشد.

فصل اول

كلیات

1-1مقدمه

1-2طرح مسئله و اهمیت آن:

1-3اهمیت موضوع پژوهش:

1-4اهداف تحقیق:


هدف فرعی: اهداف فرعی این تحقیق به قرار زیر می‌باشد:

1-5تدوین فرضیة تحقیق

1-7تعاریف نظری و عملیاتی واژه‌ها،

پیشینه یا ادبیات

2-1اختلالات شبه جسمی در DSMIV

برخی از عوامل پویائی مشابه افسردگی.

B-اختلال شبه جسمی نامتمایز

C-اختلال تبدیلی

Dاختلال درد:

3-همه‌گیرشناسی:

E. خود بیمار انگاری:

2-تشخیص، علائم و نشانه‌ها.

3-همه گیر شناسی

F-اختلال بدریختی بدن:

بدشكلی بدنی به عنوان یك عامل متغییر «وسواسی جبری» (OCD):


*بدشكلی بدنی و اختلالات خوردن به عنوان عوامل متغیر یك اختلال تصویر بدن:

*بدشكلی بدنی به عنوان یك اختلال روان تنی:

2-5 - همه‌گیر شناسی

سبب شناسی:

ویژگی‌های بالینی:

تشخیص افتراقی:

سیر و پیش آگهی:

درمان:

اجزاء درمان:


(شیوه‌های درمانی اضافی) :

روش پژوهش3-1 طرح پژوهش

3-2 جامعه و نمونه آماری:

3-3 ابزار پژوهش:

3-4-روش تجزیه و تحلیل داده‌ها:

تجزیه و تحلیل داده‌ها

نتایج بحث و پیشنهاد

5-2 بحث و نتیجه گیری و تحلیل فرضیه‎ها

5-3پیشنهادات: