پیشینه تحقیق اعتماد مشتری(وفاداری مشتری)

پیشینه تحقیق اعتماد مشتری(وفاداری مشتری)
پیشینه تحقیق اعتماد مشتری(وفاداری مشتری)|32035551|zaranetwork اعتماد مشتری وفاداری مشتریان 2 - 3 - 1 ) تعاريف وفاداري مشتري 2 - 3 - 2 ) سطوح وفاداري 2 - 3 - 3 ) نگرش‌هاي سه ¬ گانه به وفاداري 2 - 3 - 4 ) مراحل توسعه وفاداري 2 - 3 - 5 ) طراحي برنامه ¬ هاي ايجاد وفاداري در مشتري 2 - 3 - 5 - 1 ) پايگاه داده‌هاي مشتري‌ 2 - 3 - 5 - 2 ) روش‌هاي ارتباطات 2 - 3 - 5 - 3 ) شراكت 2 - 3 - 6 ) مزاياي وفاداري 2 - 3 - 7 ) کم شدن وفاداری کارکنان پژوهش‌های داخلی : • پژوهش‌های خارجی : منابع منابع فارسی : منابع انگلیسی : اعتماد مشتری وفاداری مشتریان وفاداری مشتریان یکی از موضوع هایی است که امروزه از دیدگاه بسیاری از مدیران به ویژه در بخش خدمات ، به علت فضای رقابتی حاکم بر آن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است . نکته بسیار درخور توجه در این صنایع ، نقش موثر کارکنان در خلق ارزش است به گونه‌ای که می‌توان گفت حفظ و نگهداری مشتریان وفادار ، بدون کارکنان راضی و وفادار امکان پذیر نیست ، چرا که کارکنان وفادار خدمات را با کیفیت بالاتری ارائه می‌کنند و در جلب رضایت مشتری و وفادار نمودن آن سهم بسزایی دارند . یکی از موضوعاتی که امروزه از دیدگاه مدیران اهمیت بسیار زیادی دارد وفاداری مشتریان است یک مشتری وفادار علاوه بر آنکه بارها و بارها جهت خرید محصولات و یا استفاده از خدمات به سازمان مورد علاقه خویش رجوع می‌کند به عنوان یک عامل مضاعف در زمینه تبلیغ محصولات و خدمات سازمان از طریق توصیه و سفارش به خویشاوندان ، دوستان و یا سایر مردم نقشی حائز اهمیت در ارتقای میزان سودآوری و بهبود تصویر سازمان در ذهن مشتریان بالقوه ایفا می‌نماید . ( دادخواه ، 1388 ) عوامل و منابع مختلفی در کسب مزیت رقابتی در بخش خدمات دخیل بوده که می‌توان گفت ، مهم‌ترین آن نیروی انسانی است ، چرا که کارکنان بخش خدمات برای ارائه خدمت با مشتریان خود در تعامل بوده و کیفیت این تعامل است که به کسب مزیت رقابتی و ایجاد تمایز میان سازمان‌های مختلف منجر می‌گردد . امروزه چالش بزرگ خدمات ، کیفیت عالی خدمات و جلب رضایت مشتری است . در سازمان‌های خدماتی نقش نیروی انسانی مخصوصاً کارکنانی که در تماس مستقیم با مشتریان هستند ، برای ارائه خدمت با کیفیت در مقایسه با شرکت‌های تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است . چرا که کارکنان جهت ارائه خدمات با مشتریان در تعامل بوده و کیفیت این تعامل متمایز کننده سازمان‌های برتر از سایر سازمان‌هاست .( نوری ، 1382 ) در سال 2005 محققانی چون ، بروک و اسمیت ، نشان دادند که وقتی یک مشتری ، خدمات خاصی را می‌خرد ، کارکنان مستقیماً بر درک مشتری از کیفیت تعامل اثر می‌گذارند . به گونه‌ای که یک مشتری ناراضی نه تنها ممکن است برای دریافت خدمت به سازمان‌های