پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی

پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی
پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی|31015102|zaranetwork

پروپوزال اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی

دارای 38 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

عنوان پروپوزال: اثر بازاریابی درونی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر بازارگرایی بانکهای تخصصی

تعداد صفحه: 38 صفحه
فونت: B ZAR
فاصله سطرها: 1.15
منابع فارسی و لاتین: دارد
پرسشنامه و ضمائم: دارد
بندهای پروپوزال: عنوان، مقدمه، بیان مسئله، اهمیت و ضرورت تحقیق، اهداف پژوهش (هدف اصلی، اهداف جزئی)، فرضیه های پژوهش، تعریف مفاهیم پژوهش (تعریف مفهومی، تعریف عملیاتی)، روش تحقیق، طرح پژوهش، ابزار اندازه گیری، روش تجزيه و تحليل داده ها و...



بیان مساله :
در ادبیات و عملیات بازاریابی بازارگرایی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و رویكردهای متعددی برای تبیین این مفهوم مطرح شده اند. به اعتقاد نارور و اسلاتر (1990)، بازارگرایی قلب تپنده مدیریت و استراتژی بازاریابی مدرن است و كسب و كاری كه بازارگرایی اش را افزایش دهد، عملكرد بازارش را بهبود خواهد بخشید . بازارگرایی، فرهنگی سازمانی است كه با حداكثر كارایی و اثربخشی، رفتارهای لازم جهت خلق ارزش برتر برای مشتریان و در نتیجه عملكرد برتر مستمر برای كسب و كار را فراهم می كند. آنها بازارگرایی را شامل سه جزء رفتاری- مشتری گرایی ، رقیب گرایی و هماهنگی بین وظیفه ای و دو معیار تصمیم - تمركز بلندمدت و سودآوری می دانند .
لافرتی و همكارانش (2001) تلاش كرده اند تا با تلفیق مؤلفه های مشترك پنج رویكرد تصمیم گیری (Shapiro, 1988) ؛ هوشمندی بازار(Kohli and Jaworski, 1990)؛ رویكرد فرهنگی (Narver and Slater, 1990)؛ رویكرد استراتژیك (Ruekert, 1992)؛ و مشتری گرایی (Deshpande et al, 1993)؛ به رویكردی تركیبی دست یابند . آن ها در این بررسی بازارگرایی را به عنوان یك پدیدة فرهنگی و مدیریتی برای دستیابی به مزیت رقابتی مورد بحث قرار داده اند. آنها چهار حوزة عمومی مورد توافق در رویكردهای مورد بررسی را بدین شرح معرفی می كنند: تأكید بر مشتری، اهمیت دانش (اطلاعات) تسهیم شده، هماهنگی بین وظیفه ای فعالیت ها و ارتباطات بازاریابی ، و پاسخ گویی به فعالیت های بازار از طریق انجام اقدام مناسب.
بازارگرایی چه به عنوان یك فرهنگ و چه به عنوان یك رفتار، نمیتواند بدون تعهد سازمانی بروز كند و نه تنها مدیران رده بالا بلكه كاركنان درون سازمان نیز باید از این تعهد برخوردار باشند . از این رو، موفقیت سازمان های خدماتی در راستای فعالیتهای بازارگرایی مستلزم این است كه تعهد كاركنان تضمین شود. یكی از راه های دستیابی به چنین تعهدی، اجرای برنامه های بازاریابی داخلی است(Caruana and Calleya, 1998). بازاریابی داخلی یكی از مباحث بازاریابی است كه دو دهه قبل به عنوان شیوهای برای حل مسایل و مشكلات مربوط به كاركنان سازمان ها و ارایه خدمات با كیفیت توسط آنها مطرح شد. مطالعات مربوط در این زمینه حاكی از آن است كه فعالیت های بازاریابی درونی از طریق نفوذ و ایجاد انگیزه در كاركنان موجب افزایش تعهد سازمانی در آنها شده، رقابت پذیری سازمان را بهبود بخشیده و شایستگیها را ارتقا میدهد (Ahmed and Rafiq, 2002).
بازاریابی داخلی، عبارت است از جذب، توسعه، انگیزش، و تداوم کیفیت‌ قابل ارایه به کارنان از طریق شغل به عنوان یک محصول و ارضای نیازمندی‌های‌ آنان. به عبارت دیگر، بازاریابی داخلی، فلسفه رابطه و پیمان مشترک بین مشتریان‌ و کارکنان(مشتریان داخلی)سازمان است (Cahill,1995). به تعبیری، بازاریابی‌ داخلی به عنوان یک شناخت آکادمیک، علمی و تجاری در زمینه ارتقای سطح‌ رضایتمندی مشتریان و کارکنان مطرح می‌باشد. هدف بازاریابی داخلی، ایجاد اطمینان از رضایت‌مندی کارکنان‌ سازمان و توسعه کیفیت محصولات و خدمات به منظور دستیابی به رضایت‌ مشتریان خارجی سازمان می‌باشد، که این امر به صورت فرایندی از مشتریان‌ داخلی به سمت مشتریان خارجی سازمان جریان دارد (عبدالباقی، 1382).
مطالعات انجام گرفته در این زمینه، بیانگر وجود ارتباط مثبت بین رضایت‌ مشتریان داخلی سازمان (کارکنان) و رضایت شغلی مشتریان خارجی سازمان‌ می‌باشد. مطالعات کوهرت و لوین (1992) بیانگر این‌ واقعیت است که رضایت کارکنان (مشتریان داخلی) بر کیفیت محصولات تاثیر بسزایی داشته و در نتیجه، رضایت مشتریان خارجی را به همراه دارد (عبدالباقی، 1382).
در بکارگیری مفاهیم بازاریابی داخلی، گام‌های متعددی به منظور توسعه و ارزیابی مفهوم بازاریابی داخلی انجام می‌پذیرد. در یک تقسیم‌بندی، این گام‌ها در سه بخش دسته‌بندی می‌شوند:
گام اول، انگیزش و رضایتمندی کارکنان:در اولین گام بازاریابی داخلی، بیشترین تمرکز، روی انگیزش کارکنان قرار دارد. این گام بازاریابی داخلی شامل دو قسمت زیر می‌باشد:
(1) توجه به کارکنان به عنوان مشتریان داخلی (2) تمرکز برروی رضایتمندی کارکنان.


مطالب دیگر:
📝مقاله پتانسیل های صرفه جویی انرژِی الکتریکی در صنعت سیمان📝نقش تولید سیمان های مخلوط در بهینه سازی در مصرف انرژی در کشور📝ملاحظات کاهش مصرف انرژِی در طرح افزایش سیمان ارومیه📝مقاله تاثير شرايط و متغيرهاي جوشكاري بر مورفولوژي و ميزان فريت در فولادهاي زنگ نزن آستنيتي 316📝مقاله بررسي اثر مخرب سرب بر ريزساختار چدن داكتيل و روشهاي خنثي سازي آن📝مقاله تاثير پرامترهاي ريخته گري كوبشي بر ريز ساختار يك قطعه آلومينيومي📝مقاله تکنولوژی جدید در تولید لوله های بی متال (Metal Lined Steel)📝مقاله بهبود فرآيند فسفر زدايي از مذاب آهن اسفنجي با فسفر بالا📝مقاله تهيه كامپوزيت پلي آنيلين كربنات كلسيم و بررسي اثر ضد خوردگي پوششي از آن بر روي آهن📝مقاله سیالیت آلیاژ نیمه جامد Al 7wt Si📝مقاله ارزیابی اکسایش تک دمای لایه سطحی ایجاد شده بر زیر لایه تیتانیم خالص تجاری📝مقاله تخمین طول عمر و بررسی خواص مکانیکی نمونه های GRP📝بهينه سازي پارامترهاي موثر در ميزان تنش پسماند فشاري در فرآيند نورد سرد سطحي بر روي ملخهاي آلومينيوم📝بررسي خوردگي آلومينيوم در اسيد كلريدريك يك مولار (1M) و جلوگيري از خوردگي آن با يك ممانعت كننده سنتز📝مقاله ارزيابي رسوب الكتريكي همزمان بايو سراميك هيدروكسي آپاتيت و ذرات پليمري بر روي تيتانيوم📝مقاله بررسي خواص سايشي فولاد نيتروره شده متالوژي پودر Astaloy CrM در حمام نمك مذاب سياناتي نسل جديد📝مقاله اثر مکانیزم گردنبندی در تحولات دینامیکی فولاد زنگ نزن 316 در حین تغییر فرم گرم📝بررسي تاثير دماي پخت بر خواص فيزيكي هارمتال هاي WC xCo📝مقاله اثر پير كرنشي ديناميكي بر خواص مكانيكي فولادهاي دوفازي با مورفولوژي مارتنزيت رشته اي📝مقاله بررسي علل Build Up در كنورترهاي ذوب مس خاتون آباد و ارائه راهكار جهت حذف آن📝بررسی تاثیر دمای قالب بر خواص مکانیکی قطعات متالورژی پودر تولید شده به روش فشردن گرم📝مقاله طراحی دستگاه کشش لوله📝مقاله ارزيابي رفتار سايش خراشان فرآيند نيترو كربوراسيون پلاسمايي الكتروليتي فولاد زنگ نزن 316L📝خواص مكانيكي آلياژ AA7075 در فرآيندهاي رسوب سختي مختلف و ارتباط آن با مقاومت به ترك ناشي از خوردگي📝مقاله تاثیر آلیاژ سازی مکانیکی بر سینتر پودر آلیاژ سنگین با ترکیب 93W 4 9Ni 2 1Fe