تحقیق در مورد ويروس ها چگونه منتشر مي شوند 11 ص

تحقیق در مورد ويروس ها چگونه منتشر مي شوند 11 ص
تحقیق در مورد ويروس ها چگونه منتشر مي شوند 11 ص |1655288|zaranetwork

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 14 صفحه

قسمتی از متن .doc :

‏1

‏ويروس ها چگونه منتشر مي شوند

   ‏اگر كسي چيزي در مورد كامپيوتر ها نداند اين را مي داند كه ‏ويروسها مخرب هستند و بايد كامپيوتر خود را در برابر هجوم آنها حافظت كند. كمپاني ‏هاي ضد ويروس ( آنتي ويروس ) تعداد زيادي ويروس را ساپورت مي كنند. ولي هيچ كدام از ‏آنها كامل نيستند. آنتي ويروسهاي امروزي بيشتر عمل حفاظت را به طور واكنشي انجام مي ‏دهند تا به صورت كنشي. يعني براي براي اينكه آنتي ويروس شما متوجه ويروس جديد در ‏كامپيوتر شود بايد تا آخرين بيت وارد كامپيوتر شما شود و شروع به فعاليت كند. ‏سناريوي پخش يك ويروس جديد در اينترنت و عكس العمل شركت هاي آنتي ويروس در برابر آن ‏به صورت زير است:

‏ابتدا يك ويروس به طور متوسط صد هزار كامپيوتر را مورد هجوم ‏قرار مي دهد.

‏سپس شركت هاي آنتي ويروس شروع به ساختن پكيج براي آنها مي ‏كنند.

‏در مرحله بعد اين پكيج در اختيار عموم قرار مي گيرد.

   ‏مشكل اين است كه ممكن است كامپيوتر شما قبل از ساختن اين ‏پكيج مورد حمله قرار گيرد. مشكل ديگر اين است كه اكثر افراد آنتي ويروس كامپيوتر ‏خود را ‏«‏ به روز ‏»‏ يا « up to date » ‏نمي كنند. كمپاني هاي ضد ويروس بيشتر به صورت اكتشافي عمل مي كنند. و ‏اين كار را بوسيله برنامه هاي آشكار سازي انجام مي دهند. اين برنامه ها كليه اعمالي ‏را كه در كامپيوتر بوسيله برنامه هاي ديگر انجام مي شود تحت نظر مي گيرند و هر گاه ‏اين اعمال با كارهايي كه يك ويروس در كامپيوتر انجام مي دهد مطابقت كند آن را به ‏عنوان يك ويروس شناسايي مي كنند.سپس جلوي فعاليت آن را مي گيرند و همچنين وجود ‏ويروس را به كاربر گوشزد مي كنند. با عمل كردن اين برنامه آشكار ساز در نرم افزار

‏3

‏آنتي ويروس هر گاه يك برنامه فعاليت مشكوكي انجام دهد به كاربر هشدار مي دهد و ‏احتمالاً جلوي انتشار ويروس گرفته مي شود. اين عمل باعث مي شود كامپيوتر ها كمتر ‏آلوده شوند.

   ‏نرم افزار آنتي ويروس بايد به گونه اي تنظيم شود كه كه ‏روزانه به طور اتوماتيك اجرا شود كه شامل به روز كردن و اسكن كردن است.

   ‏برنامه هاي اكتشافي (Heuristics ) ‏اين فرصت را مي دهند كه زودتر ‏جلوي انتشار ويروس ها گرفته شود. هر چند استفاده از اين برنامه ها يك راه صددرصد ‏فراگير نيست. ولي بسيار مشكل گشا است. و حساسيت اين برنامه ها به تنظيم سطح حفاظت ( Level Setting ) ‏در نرم افزار ‏آنتي ويروس بستگي دارد. يعني آنتي ويروسي كه در كامپيوتر شما نصب شده است و تنظيمات ‏آن به كشف ويروسها كمك مي كند.

‏●‏ تغییرات در صنعت آنتی ویروس

‏در چند سال گذشته، صنعت آنتی ویروس دستخوش تغییرات اساسی شده است. ‏پیشروان بازار تغییر یافته اند (McAfee ‏جای خود را به Symantec ‏واگذار کرده است)‏، ‏تعدادی از شرکتهای سازنده آنتی ویروس یا از بازار رخت بربسته اند یا توسط شرکتهای ‏دیگر تصاحب شده اند (شرکت رومانیایی RAV ‏و شرکت استرالیایی VET ‏از آن جمله اند)، و ‏همچنین بازیگران جدیدی در بازار حضور یافته اند (مانند Bit Defender ‏و ClamAV). ‏با ‏این حال پیش از اینکه به بحث در این خصوص بپردازیم، موارد زیر می بایست مورد توجه ‏قرار گیرند:

‏1. ‏این مقاله صرفاً راهکارهای استاندارد ضد ویروس ارائه ‏شده برای کامپیوترهای خانگی، ایستگاههای کاری و سرورهای E-mail ‏و File‏و (File & Email Server)‏در شبکه های بزرگ را

‏3

‏مورد بحث قرار می دهد. با این استدلال می توان آنتی ویروسهای عرضه شده برای ‏دستگاههای موبایل را نیز در بحث وارد نمود. حملات ویروسی که دستگاههای موبایل را ‏هدف قرار می دهند ممکن است اکنون چندان معمول نباشند ولی احتمالاً این شرایط در چند ‏سال آینده دستخوش تغییرات بنیادین می گردد. این مقاله راهکارهای سخت افزاری آنتی ‏ویروس (همانند Gateway‏ها و مسیریابهای دارای امکان اسکن ویروسها) یا راهکارهایی ‏برای سیستمهای بزرگ Unix ‏را مورد بررسی قرار نمی دهد؛ ضمن آنکه سایر فیلترهای آنتی ‏ویروس را که برای منظورهای خاص طراحی شده اند نیز تحت پوشش ندارد.

‏2. ‏بعلاوه، بحث حاضر ارتباطی با جنبه تجاری این صنعت نخواهد داشت. بی شک، چگونگی ‏بازاریابی بر میزان سهم بازار هر شرکت مستقل تاثیر گذار است، اما راهکارهای امنیتی (‏که آنتی ویروس از آن جمله است) همانند پودر لباسشویی یا خمیر دندان نیستند. ‏کاربران نهایی یک راهکار امنیتی را به دلیل شیوه بازاریابی آن انتخاب نمی ‏نمایند.

‏واضح است که راهکارهای استاندارد آنتی ویروس راه رشد را در پیش می ‏گیرند. برای درک طبیعت چنین راهکارهایی و شناسایی گرایشات، به شناخت فاکتورهای ‏تاثیرگذار بر صنعت آنتی ویروس نیاز خواهیم داشت.

‏فاکتور ‏شماره 1: تداوم جنبه های جرم خیز اینترنت

‏هر جامعه ای با هر ‏اندازه ای (مانند یک شهر یا یک کشور) دارای عناصر مرتبط با جرایم است. سطوح جرایم ‏بر اساس مولفه های زیر شناخته می شوند:



مطالب دیگر:
📜تحقیق شیمی آلی📜تحقیق شیمی و نانو تکنولوژی📜تحقیق طلا📜تحقیق کلسیم عنصر شیمیایی📜تحقیق کربوهیدرات📜تحقیق عناصر شیمیایی📜تحقیق گزارش كار شيمي عمومي يك📜تحقیق مباحثی از شیمی 2📜تحقیق واکنش شیمیایی📜تحقیق ایزوگام📜تحقیق آسفالت ساختمان📜تحقیق آسفالت و بتن رنگی📜تحقیق آن چه از جوشکاری باید بدانیم؟📜تحقیق آهك📜تحقیق بتن های اسفنجی📜تحقیق تاریخچه شیشه📜تحقیق جوشکاری سازه های فولادی📜تحقیق حفاری توأم با بتن ریزی📜تحقیق ساختمان سازي📜تحقیق سد📜تحقیق سد امواج طوفان New waterway📜تحقیق سیمان های اهکی📜تحقیق الگوهاى اخلاق عملى📜تحقیق اخلاق اسلامي📜تحقیق اخلاق نيک و بد در قرآن