نقش کلیدی روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته در مقایسه با نقش تقلیدی آن در کشورهای درحال توسعه

نقش کلیدی روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته در مقایسه با نقش تقلیدی آن در کشورهای درحال توسعه
نقش کلیدی روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته در مقایسه با نقش تقلیدی آن در کشورهای درحال توسعه|50678694|zaranetwork

حجم فایل : 114.4 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 15
بنام خدا نقش کلیدی روابط عمومی ها در کشورهای پیشرفته در مقایسه با نقش تقلیدی آن در کشورهای درحال توسعه





روابط عمومی تشکیلاتی که:
سکون در آن معنی ندارد.
هرگز تعطیل نمی شود.
فعالیت فرهنگی و اجتماعی دارد درحالیکه با تمام پیکر سازمان مرتبط است.
نهادی باور مدار و اندیشه مدار است.
چشم و گوش و قلب سازمان است نه فقط زبان آن. روابط عمومی چه می کند؟
توزیع اطلاعات
ارتباط دوسویه
تجزیه و تحلیل بازخوردها
بررسی نقاط ضعف و برتری
انجام تبلیغات
روابط عمومی عصای دست سازمان است نقش های روابط عمومی

1- آینده نگری

2- بحران ستیزی

3- اعتبار سازی برای سازمان

4- فرهنگ سازی

مدیریت ارتباط با رسانه ها
ارتباطی دو سویه

هم تعهد هم توقع

از یک سو روابط عمومی ها بر اساس یک سنت و آموزۀ کهن و منسوخ
ناچار به ”پنهان کاری برخی حقایق و واقعایات“ مرتبط با کار خود هستند...
... و از سوی دیگر رسانه ها با توجه به مسئولیت خطیر و رسالتشان ملزم به
آشکار کردن بیشتر اطلاعات دریافتی از روابط عمومی هستند.
... در حالی که این دو قرار است باهم همکاری نزدیک و صمیمانه داشته باشند.


برای حل این مهم تا به امروز چند کار انجام شده:

1- داد و ستد غیر اخلاقی و غیر حرفه ای بین روابط عمومی ها و رسانه ها
2- گزینشی کردن اخبار و ارسالِ کنترل شده



علیرغم همه این مشکلات و با آنکه در نگاه اول:
منافع و مصالح دو گروه مغایر با هم جلوه میکند

ولی به واقع:
این دو، شاخه های اطلاع رسانی و اخبار به مردم هستند

مشکلات کار کجاست؟
نداشتنِ نیروی انسانی متخصص و آشنا جهتِ ایجاد ارتباط
حرفه ای
عدم شناخت حال و هوا، آداب و رسوم و اخلاق رسانه ای


ضعف ما رسانه ای ها در مقابلِ شما روابط عمومی ها:
حذف روابط عمومی و ارتباط مستقیم با مدیران برای نتیجه گیری سریع تر!


دسته بندی همکاران رسانه ای و نقلِ اسراری از آنها برای شما
1- احساساتی و جنجالی
جنجال آفرینی تخصص آنهاست
2- مطلع و منطقی
این گروه می توانند دوستان خبری برای شما باشند
3- دنباله رو ها
دنباله روی میکنند و میل ندارند جلوی چشم باشند
4- ستون پُر کن ها
اظهار نظر می کنند و به دنبال جلب مخاطب هستند
5- جامعه گرا ها
بومی هایی که به دنبال رساندن خبر به هم محلی ها هستند، انتقادی ندارند و درگیر مباحث نمیشوند






برای داشتن روابط خوب با ما رسانه ای ها باید:

1- انتقاد پذیر باشید.
2- صادق باشید و از دادن ا...



مطالب دیگر:
🔍بررسی انواع سنسورها🔍بررسی سیستم های مخابراتی با فیبر نوری🔍افشاي اطلاعات مالي🔍بررسی علم كارآفريني🔍گزارش کارآموزی شرکت در پروژه احداث 254 متر شبکه فشار متوسط هوایی و یک دستگاه ترانس 20/25🔍طرح کارافرینی صابون🔍گزارش کارآموزی در شرکت بیمه ملت🔍چكيده گزارش عملكرد بخش صنعت و معدن در راستاي سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور🔍پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 6 گزارش عملکرد مالي🔍گزارش آزمایشگاه خاک شناسی در شرکت تخصصی آب و خاک🔍گزارش کارآموزی رشته کامپیوتر در شرکت داده پردازی فن آوا‎🔍پاورپوینت بررسی احداث یک کافی نت🔍کاربرد ترانسفورماتورها در انتقال انرژی برق🔍تقسیم بندی یک سیستم قدرت الکتریکی🔍ابررسانایی🔍گزارش كارآموزي رشته کامپیوتر ـ رايانه كار درجه 1 ـ 100🔍بررسی شبکه توزیع برق🔍پاورپوینت گزارش گري برحسب قسمتهاي مختلف🔍پاورپوینت گزارش گري مالي ميان دوره اي🔍سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران گزارش هیئت مدیره به مجمع عمومی سالانه🔍گزارشي درباره مطالعه در زمينه حقوق بشر در مراجع كيفري فرانسه و سويس🔍مفاهيم‌ نظري‌ گزارشگري‌ مالي‌🔍تحقیق بررسی عصر آهن🔍بررسی انرژی برق🔍ممان مغناطیسی چیست؟