دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن
دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن|40107916|zaranetwork
فرمت فایل : ورد
قسمتی از محتوی فایل
تعداد صفحات : 110 صفحه
مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن درارتباط با مفهوم كلی مدیریت آموزشی می توان به برخی تعاریف اشاره شده در منابع علمی اشاره نمود ، براین اساس مدیریت آموزشی عبارتست از : فرایندی كه كلیه فعالیتهای افراد همكار درسازمانهای آموزشی و پرورشی را در راستای نیل به اهداف تعلیم وتربیت متناسب وهماهنگ نموده وبا برخورداری مناسب از امكانات فیزیكی ومنابع انسانی بستر تحقق موارد مطروحه را ایجاد نماید .
یاری وكمك رسانی به روند اجرایی آموزش ونظارت بر آن ( رهبری آموزشی ) .
ایجاد زمینه وفراهم ساختن تجهیزات وامكانات جهت بروز استعدادهای دانش آموزان ( كار آموزان ) تحكیم بخشیدن به روابط انسانی گروهی واتخاذ روش و تعیین خط مشی اصولی در كلیه امور ، برای بارور ساختن اهداف تربیتی .
آنچه مسلم است ، قابلیتهای شغلی وارتقاء مهارت مورد نیاز آن ، بستگی قابل توجهی به كیفیت محصول آموزشی دارد واصولا مدیریت آموزشی به ویژه آموزش فنی وحرفه ای ،حائز اهمیت ویژه ای می باشد .
بنابراین ، هر چند اصول ومفاهیم بسیاری در مدیریت آموزشی از سایر مدیریتها گرفته شده ، ولی اركان این مدیریت از چنان اهمیتی برخوردار است كه می توان برای رشد سایر مدیریتها نیز از آن استفاده نمود .
درواقع ، اهداف كلان آموزشی بر آورنده نیازهای اجتماعی ، اقتصادی و وضعیت وجودی افرادمی باشد كه مدیریت آموزشی ، دراین مقوله جایگاه ویژه ای دارد .
- مدیریت آموزشی و برآورد نیازهای اجتماعی اصولاً ، جامعه ای را می توان پویا ، سالم ودر حال رشد تلقی نمود كه ابعاد محوری ( مطروحه ) آن تحقق یابد .
در واقع ، یكی از ابعاد محوری مورد بحث در این قسمت ، خواسته ها وهنجارهای اجتماعی می باشد .
برخی پارامترهای مهم نیاز اجتماعی جوامع شامل فرهنگ ، سنت ، ارزشهای دینی ، بومی وملی بوده است وچگونگی آموزش افراد جهت حفظ و رعایت این موارد در اجتماع اهمیت ویژه ای دارد .
بنابراین ، بایستی برنامه ریزان كلان جوامع به نقش مدیریت آموزشی در ابعاد مختلف آن توجه داشته باشند .
مدیریت آموزشی وبر آورد نیازهای اقتصادی اصولا ، در برنامه ریزیهای اقتصادی جوامع به ویژه پیشرفته ، نگرش خاصی به منابع عمده اشتغال وتولید ( صنعت ، خدمات وكشاورزی ) در شرایط موجود آن وبر آورد توسعه كوتاه مدت ، میان مدت وبلند مدت در سطح آن جامعه می شود .
همچنین ، یكی از مشخصه های مرتبط با ظرفیتهای اشتغال وبهینه سازی شرایط آن ، ارتقاء عملكرد منابع انسانی تخصصی مورد نیاز ویانظارت برروند آموزش مهارت و فنون وتبدیل نیروی انسانی به منابع انسانی متخصص وماهر است .
دراین ارتباط جایگاه مدیریت آموزشی متناسب اهداف پیش بینی شده ونیاز سنجی آموزشی بررسی شده و به ویژه درارتباط با آموزشهای شغلی مشخص می شود .
به این ترتیب ، اهداف وخط مشی مدیریت آموزشی را بدین شرح می توان مطرح نمود : الف ) متناسب سازی میل افراد به برخورداری از آموزش شغلی ونیل به احراز آن با نیاز واقعی بازار كار وظرفیت های آن .
ب ) فراهم سازی زمینه های تامین ( رشد حرفه ای ) از طریق آموزش مستمر افراد .
- مدیریت آموز
پاورپوینت تحویل کنترل واصول انبارداری کالا
- توضیحات: فایل پاورپوینت تحویل-کنترل واصول انبارداری کالا،در حجم 46 اسلاید قابل ویرایش،همراه با یک هدیه ویژه. بخشی از متن: به مکان ومحلی که مواد - مصالح - لوازم - ابزار - ماشین آلات ویا ملزومات لازم جهت ساخت یک پروژه در آن نگهداری میشوند اعم از آنکه م
شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهيم ديني ( نماز )
- فرمت فایل: word تعداد صفحات: 275 1.1. بيان مسئله در سال هاي اخير، با توجه به تلاش هاي بسياري كه در آموزش مفاهيم ديني در مدارس صورت گرفته و نيز فعّاليّت هاي بي وقفه اي كه مربيان تربيتي براي آشنايي كودكان با مباني ديني انجام داده اند ، تنها شاهد انبوه
فصل اول تعاریف کلی واصول
- حجم فایل : 608.5 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 134 بسم الله الرحمن الرحیم 1383 ابراهیم باقری فصل اول- تعاریف کلی واصول ماده 1- کلیه کـــارفرمایان ،کـــارگران ،کــارگاهها ، موءسسات تولیدی ،صنعتی، خدماتی وکشاورزی مکلف به تبعیت ازاین قانون
پژوهش شناخت راه ها واصول آموزش خلاق در آموزش مفاهيم ديني ( نماز )
- این فایل به بررسی می پردازد در فرمت word قابل ویرایش و در 200 صفحه می باشد. بخشی از محتوای فایل دانلودی :: نماز فریضه ای واجب است که اساس آن بر تربیت استوار است به طور مشهود امری اجتماعی محسوب می گردد . شکر به درگاه پروردگار و نیایش او از بنیادی ترین
دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن
- فرمت فایل : ورد قسمتی از محتوی فایل تعداد صفحات : 110 صفحه مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن درارتباط با مفهوم كلی مدیریت آموزشی می توان به برخی تعاریف اشاره شده در منابع علمی اشاره نمود ، براین اساس مدیریت آموزشی عبارتست از : فرایندی كه كلیه فعالیتهای اف
مروری بر دفتر داري ،انبار داري واصول بررسي استهلاك ابزار و وسايل كار
- مكاتبات: روش انجام ارتباطات بطور كتبيو از طريق نوشتن كه كه اصطلاحاً مكاتبات ناميده مي شود. روش مكاتبات داراي محاسني است كه از آن جمله سنديِّت،ثابليت حفظ ونگهداري ،رايج بودن،هم چنين به عنوان زبان رسمي يك جامعه تلقي مي گردد. امور دفتري : امور دفتري عبا
ضوابط واصول طراحی هتل ومتل
- ضوابط و اصول طراحی هتل و متل ( مجتمع های بین راهی هتل از آن دسته مباحثی محسوب میشود که بیشتر به عملکرد بنا توجه دارد تا به فرم آن. با این وجود نمیتوان از فرم به عنوان یکی از مهمترین عناصر جذب مخاطب فارغ شد. هتل ها از نظر کیفی به چند دسته ی عمده تقسیم