دانلود تحقیق موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص

دانلود تحقیق موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص
دانلود تحقیق موتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند 17 ص|40107506|zaranetwork

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 17 صفحه

وتورهای شش زمانه چگونه کار می کنند؟
مقدمه عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود.
نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.
با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد.
اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند.
یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند.
احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.
محفظه ی احتراق به طور کلی توسط محفظه ی گرمکن احاطه شده است.
با تبادل گرما از طریق دیواره های محفظه ی احتراق که با محفظه ی گرمکن در ارتباط است، فشار محفظه ی گرمکن افزایش می یابد و قدرت مکملی برای کار تولید می شود.
مزایای موتور شش زمانه: · رسیدن به راندمان حرارتی % 50 (%30برای موتورهای احتراق داخلی فعلی · کاهش مصرف سوخت با بیش از %40 · کاهش الودگی حرارتی، صوتی، شیمیایی · دو کورس مفید کار در طی شش کورس · پاشش مستقیم و بهینه ی سوخت احتراق در هر سرعتی از خودرو · سوخت چند گانه در خودروهای با موتور شش زمانه شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت و انتشار الودگی خواهیم بود.
طراحی و عملکرد در سیکل شش زمانه، دو محفظه ی اضافی اجازه می دهند هشت فرایند که نتایج یک سیکل کامل است همزمان عمل کنند یعنی در یک لحظه دو فرایند همزمان رخ میدهد : دو سیکل چهار فرایندی برای هر کدام از سیکل ها،یک سیکل احتراق داخلی و یک سیکل احتراق خارجی.
نمودار پیوستگی هشت فرایند را در سیکل شش زمانه نشان می دهد.
اولین سیکل چهار فرایندی احتراق خارجی.
فرایند1 :مکش هوای خالص درون سیلندر(فرایند دینامیکی( فرایند 2: تراکم هوای خالص در محفظه ی گرمکن(فرایند دینامیکی( فرایند3 : نگه داشتن فشار هوای خالص در محفظه ی بسته جایی که بیشترین تبادل گرما با دیواره های محفظه ی احتراق رخ می دهد(فرایند استاتیک چون مستقیما روی میل لنگ اثر نمی گذارد.
) دمای هوا بالا می رود.
فرایند4 : انبساط هوای فوق داغ درون سیلندر، که کار انجام می دهد.
(فرایند دینامیک).
طی این سیکل چهار فرایندی، هوای خالص هرگز در تماس مستقیم با سوخت و شمع نمی باشد.
دومین سیکل چهار فرایندی که احتراق داخلی می باشد.
فرایند5: تراکم مجدد هوای خالص گرم درون محفظه ی احتراق(فرایند دینامیک( فرایند6 : تزریق سوخت و احتراق در محفظه ی احتراق، بدون تاثیر مستقیم روی میل لنگ (فرایند استاتیک( فرایند7 : گازهای احتراق منبسط می شوند و کار انجام می شود.
(فرایند دینامیک) فرایند8: تخلیه گازهای احتراق (فرایند دینامیک) در طی این چهار فرایند، هوا مستقیما با منبع گرما (سوخت) تماس دارد.
[img]http://www.
esnips.
com/nsdoc/27e17e2f-7d0f-4fe0-bd61-0e705a362d47[/img] برای دیدن انیمیشن بر روی لینك زیر كلیك كنید http://www.
bajulazs


مطالب دیگر:
🔥تحقیق بررسی دیده بان جهانی کارآفرینی و شاخص های GEM در کارآفرینی ایران🔥پاورپونیت محاسبه و ارزیابی شاخصهای فعالیتهای کارآفرینی در شهر تهران🔥نقش فعالیتهای خواندن در خانه در پیش بینی راهبردهای فراشناختی و شناختی خواندن و درک مطلب دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی🔥تحقیق به 8 دلیل باید کارآفرین شوید🔥سفرنامه ناصر خسرو و معرفی ابنیه و مکانهای تاریخی با توجه به اصول و اصطلاحات معماری🔥آرایه های ادبی علم بیان و بدیع در کتاب فارسی پایه هشتم مقطع متوسطه🔥آرایه های ادبی علم بیان و بدیع در اشعار کتاب فارسی پایه نهم مقطع متوسطه🔥آرایه های ادبی علم بیان و بدیع در اشعار کتاب فارسی پایه دهم مقطع متوسطه🔥آرایه های ادبی علم بیان و بدیع در اشعار کتاب فارسی پایه دوازدهم مقطع متوسطه🔥آرایه های ادبی علم بیان و بدیع در اشعارکتاب فارسی پایه یازدهم مقطع متوسطه🔥مفهوم عشق در ادبیات فارسی🔥آشنایی مختصر با استخر - اندازه های فنی و نكات بهداشتی🔥تاریخچه خوشنویسی🔥تحقیق کامل در مورد اسکلت بدن و مغز🔥تحقیق تزریق پر کنندگی به منظور پایدار سازی خاک های غیر چسبیده🔥تحقیق روان شناسی تربیت🔥تحقیق و بررسی رابطه جسم و روان🔥قوانین داوری هندبال🔥تحقیق در مورد بتن سبک🔥تحقیق در رابطه آب در کشاورزی🔥تحقیق در مورد زنبورها🔥قوانین فوتسال🔥قوانین و مقررات بازی تنیس🔥تزریقات ایمن و غیر ایمن - word🔥پاورپوینت مبانی نظریه پلاستیسیته با نگرش به سوی ایجاد و توسعه یک روش عمومی عددی برای محاسبه تنش