دانلود تحقیق قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا 50 ص

دانلود تحقیق قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا 50 ص
دانلود تحقیق قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا 50 ص|40107485|zaranetwork

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 76 صفحه

قدم های بزرگ در دستیابی به سرعت های بالا بیشتر تاریخ شناسان هوانوردی، چاک ییگر، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا را اولین کسی می دانند که در حال پرواز با هواپیمای آزمایشی X-1، که در حقیقت یک بمب افکن تغییر یافته جنگ جهانی و مجهز به چهار موتور راکت بود، برای نخستین بار دیوار صوتی را در جهان شکست.
البته تعداد دیگری از خلبانان نیز ادعا نموندند که این کار را زودتر از چاک ییگر انجام داده اند، اما باز هم، رکورد این خلبان معتبرتر است.
در سال 1953 میلادی، خلبانی به نام اسکات کراسفیلد، خود را به عنوان اولین خلبانی معرفی نمود که برای اولین بار، از دو برابر سرعت صوت یا همان دو ماخ گذشته است.
وی این سرعت را با هواپیمای سکای راکت به دست آورد.
در حالی که حدود شش سال طول کشید تا خلبانان از سرعت یک ماخ به سرعت دو ماخ دست پیدا کنند، اما در همین حال تنها نصف این زمان به طول انجامید تا جهان هواپیمایی به سرعت بالای سه ماخ نیز دست پیدا کند.
اولین خلبانی که به سرعت سه برابر صوت دست یافت، خلبان آزمایشی نیروی هوایی آمریکا، ملبورن آپت بود که با هواپیمای بل X-2، در 27 سپتامبر 1956 رکورد سرعت را شکست.
هواپیمای او ابتدا می بایست با یک هواپیمای مادر به سرعت و ارتفاع مناسب دست پیدا کرده و سپس از هواپیمای مادر پرتاب شده و به سرعت مورد نظر خود می رسید.
بالاترین سرعت این هواپیما، 3.
851 کیلومتر بر ساعت و در ارتفاع 19 کیلومتری سطح دریا اندازه گیری شد.
با وجود این موفقیت و شادی بزرگ، به دلیل این که خلبان آپت هیچ گونه تجربه ی پروازی با آن هواپیما را زا قبل نداشت، در هنگام بازگشت به پایگاه ادواردز، سرعت را به طور کامل کاهش نداد و در نتیجه این عمل، کنترل هواپیما از دست او خارج شده و هواپیما به صورت واژگون در آمد.
در این حالت او سعی کرد که با صندلی نجات بیرون بپرد، اما دیگر دیر شده بود و خلبان همراه با هواپیمایش به زمین برخورد کرده و منفجر گردید و خلبان جان خود را از دست داد.
اما روند دستیابی به سرعت های بالاتر، باز هم ادامه پیدا کرد و سرانجام هواپیمای X-15، در هفتم مارس 1961، سرعتی بالاتر از چهار ماخ یا 4.
675 کیلومتر بر ساعت در ارتفاع 23 کیلومتری سطح دریا دست یافت.
در این عملیات فوق العاده، کنترل هواپیما در دست کاپیتان رابرت وایت از نیروی هوایی آمریکا بود.
سه ماه بعد، در 23 ژوئن 1961، خلبان وایت بار دیگر سوار هواپیمای مقتدر خود شده و قدم بعدی در رسیدن به سرعت های بالا را تحقق بخشیده و به سرعت باور نکردنی 5 ماخ دست پیدا نمود.
بالاترین سرعتی که خلبان در این پرواز بدان دست یافت، سرعتی معادل 5.
800 کیلومتر بر ساعت در ارتفاعی برابر با 32.
830 متر از سطح دریا بود.
اما انگار این خلبان دست بردار نبود، چرا که بار دیگر در 11 سپتامبر 1961، یعنی در همان سال برای بار سوم، در اقدامی بی نظیر به قدم بعدی سرعت های بالا دست یافته و نام خود را به عنوان اولین خلبانی رقم زد که بالاتر از سرعت 6 ماخ پرواز کرده است.
این بار او سرعتی معادل 6.
590 کیلومتر بر ساعت را در ارتفاعی پایین تر از دفعه قبل، یعنی ارتفاع 30.
970 متری به دست آورد.
اگر چه حدود


مطالب دیگر:
📃دانلود آثار زیست محیطی خودروهای از رده خارج شده 16 ص📃دانلود آزمایشات الکترونیک 33 ص📃دانلود آزمایشها در سینتیک شیمیایی میكروسكوپی 27 ص📃دانلود آزمایشگاه سنگ و فسیل شناسی📃دانلود آزمایش قانون اهم 5 ص📃دانلود آزمایش مقاومت 5 ص📃دانلود آزمایشگاه عملیات حرارتی و کارگاه عملیات حرارتی📃دانلود آزمونهای روغن 30 ص📃دانلود آسانسور الکتریکی📃دانلود آشنائی با خطوط تولید شیر پاستوریزه وتوانایی تولید شیر استریل وپاستوریزه 114 ص.Doc📃دانلود آشنائی با گیت های منطقی📃دانلود آشنایی با ساختمان و عملكرد نیمه هادی دیود و ترانزیستور 35 ص📃دانلود آشنایی با ماشین بینایی و تصویر برداری دیجیتالی .DOC📃دانلود آشنایی با میکروکنترلرها📃دانلود آلارم های فشار، مسیر هوا ‏ 30 ص📃دانلود آلوده كننده های فلزی 17 ص📃دانلود آلودگی 62 ص📃دانلود آلکالوئیدها 60 ص📃دانلود آلیاژهای سرامیکی📃دانلود آمار چند درصد از دانش آموزان سال اول دبیرستان مدرسه اهل البیت تصمیم دارند در رشته ی ریاضی- فیزیك📃دانلود آمار، دموكراسی و توسعه 41 ص📃دانلود آمار ارزیابی نمرات فیزیک دانش آموزان 3 كلاس اول دبیرستان اهل‌بیت 28 ص📃دانلود آمار استفاده از تلویزیون 11 ص📃دانلود آمار ایدز 22 ص📃دانلود آمار بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان در مقطع تحصیلی متوسطه 28 ص