مبانی نظری مدل کانو

مبانی نظری مدل کانو
مبانی نظری مدل کانو|40086890|zaranetwork

پیشینه ومبانی نظری پژوهش مدل کانو

توضیحات:

فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد (پیشینه ی پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی کامل به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع: دارد (به شیوهAPA)

نوع فایل: WORDو قابل ویرایش


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

مدل­های تحلیل نیازهای مشتری در گذشته، بر اساس این فرض بنا شده بود كه ارتباط بین رضایت مشتریان و عملكرد ویژگی­های كیفیت متقارن و خطی است. با همین فرض­ها پژوهش­های زیادی برای شناسایی ویژگی­هایی انجام گرفت كه می­توانند بیشترین تأثیر را بر رضایت مشتریان بگذارند و روش­ها و مدل­های زیادی توسعه داده شدند. (صادقی مقدم و همکاران، 1391)

معرفی مدل کانو

در اواخر دهه هفتاد قرن بیستم، پروفسور نوریاکی کانو از دانشکده ریکا در توکیو به همراه همکارانش، مفهوم کیفیت را به صورت دو بعد میزان عملکرد و میزان رضایت مورد توجه قرار داد:


شکل (2-4) مدل کیفیت دوبعدی

كانو در مدل خود نیازمندی­های مشتریان و یا به عبارت دیگر، خصوصیات كیفی محصولات را به سه دسته تقسیم نمود و هر سه نوع نیازمندی را در یك نمودار دوبعدی نشان داد. محور عمودی، میزان رضایت و یا خشنودی مشتری و محور افقی، میزان ارائه الزام كیفی مورد نظر مشتری را نشان می دهد. بالاترین و پایین­ترین نقطه از محور عمودی نمودار به­ترتیب بیانگر رضایت مشتریان و عدم رضایت مشتریان است، محل تلاقی عمودی و افقی بیانگر جایی است كه مشتری در حالت عدم­تعادل از نظر رضایت و عدم رضایت قرار دارد. سمت راست محور افقی بیانگر جایی است كه الزام كیفی مورد انتظار به طور كامل عرضه شده است و سمت چپ محور افقی، نقطه ارائه محصولی است كه خصوصیات كیفی مورد انتظار را ندارد و الزام كیفی مورد نظر به هیچ عنوان در محصول یا خدمت لحاظ نشده است. (رضایی و همکاران، 1384)

شکل (2-5) مدل كانو (صادقی مقدم و همکاران، 1391)

ارتباط این دو عامل ما را به شش تعریف منحصر به فرد از نیاز تحت عنوان نیاز اساسی، نیاز تک بعدی یا عملکردی، نیاز مهیج، نیاز بی تفاوت، نیاز معکوس و نیاز سوال برانگیز رهنمون می سازد:

نیاز­های اساسی: نیاز اساسی مشتری به آن بخش از خصوصیات محصول، خدمت یا هر مقوله دیگر اطلاق می­شود که در صورت ارضا شدن، اثر ناچیزی بر روی مشتری خواهد داشت، لیکن در صورتی که به طور کامل ارضا نشود موجب نارضایتی شدید مشتری خواهد شد. دلیل این امر توقع مشتری به وجود این ویژگی­ها در محصول است. (کارسک و همکاران، 2002) به­عبارتی دیگر، ارضاء كامل نیازهای اساسی محصول تنها مقدمات حضور محصول را در بازار فراهم می­آورد و برای پیروزی بر رقبا و دردست گرفتن بازار محصول كمك نمی­كند. این خواسته­ها ""ناگفتنی"" یا ""تلویحی"" هستند.(طاهری­کیا و همکاران، 1388)

نیاز­های عملکردی: آن دسته از نیازمندی­هایی که موجب رضایت نسبی مشتری می­شود، نیازهای عملکردی است. ارضاء این نوع نیازمندی­ها عموما رفتاری خطی دارند. به این معنا که با افزایش سطح ارضاء این نیازمندی­ها به­طور خطی رضایت مشتری افزایش می­یابد. اهمیت نیازهای عملکردی محصول در آن است که شناسایی و لحاظ نمودن آن­ها در محصول، حداقل تلاشی است که موجب حفظ موقعیت تجاری سازمان در بازار رقابتی می­شود.

Karsak et al


مطالب دیگر:
📗متون حقوقی به زبان خارجی📗متون دینی و عرفانی به زبان خارجی 2📗دانلود جزوه زبان خارجی (متون اسلامی)📗دانلود سوالات نقاش ساختمان درجه 3 | فنی حرفه ای | تعداد 217 سوال تستی با جواب📗سرویس منوال فتوکپی شارپ AR 6020-6023-6026-6031📗پروژه ی راهسازی ام (انجام شده با اکسل) + نقشه ی توپوگرافی📗خرید دانلود بهترین پکیج مجموعه کامل روش نوین کسب درامد اینترنتی بالا بدون مهارت در منزل📗دانلود کتاب "پدر پولدار، پدر بی پول"📗دانلود رایگان نمونه سوالات آزمون استخدامی هلال احمر📗دانلود فایل دعا برای افزایش روزی📗دانلود نمونه سوالات مانتو دوز فنی حرفه ای | 300 سوال تستی و 70 سوال تشریحی با جواب📗دانلود سوالات راسته دوزی فنی حرفه ای | 235 سوال با جواب📗نمونه سوالات استخدامی تخصصی حسابداری📗دانلود نمونه سوالات استخدامی بانک ایران و اروپا📗دانلود نمونه سوالات استخدامی بانک مهر اقتصاد📗حداکثر بارش محتمل📗پاورپوینت-اختلالات روانی در کودکان ونوجوانان-168اسلاید-فرمتpptx📗پاورپوینت-چشم اندازی از معماری ارگانیک در طبیعت-98 اسلاید-فرمتpptx📗پاور پوینت روانشناسی زن و بررسی ویژگی های زنان وهمچنین نقش زنان از دیدگاه روانشناسی و اجتماعی📗پاور پوینت استفاده و معرفی کمپاس📗پاورپوینت حفاری و پروژه های زیر زمینی 📗پروژه افترافکت بسیار زیبای کلیپ عکس مناسب طراحی کلیپ تولد . عروسی . عکس خاطرات . تبلیغات . تلویزیون.تیزر و وله📗دانلود و خریدطرح جايگزيني عرقيات سنتي گازدار بجاي نوشابه‌هاي غيرالكلي گازدار📗دانلود و خریدپروژه طراحی وبسایت املاک📗دانلود و خرید پروژه طراحی سایت مجتمع عالی و آموزشی و پژوهش