پیشینه و مبانی نظری مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ 1 ( نظريه حل ابداعانه مساله )

پیشینه و مبانی نظری مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ 1 ( نظريه حل ابداعانه مساله )
پیشینه و مبانی نظری مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ 1 ( نظريه حل ابداعانه مساله )|32036870|zaranetwork مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدل KANO ( کانو ) و روشTRIZ 1 ( نظريه حل ابداعانه مساله ) مقدمه در این بخش ابتدا در مورد تعاریف ، اهمیت و ضرورت رضایت و وفاداری مشتری مطالبی عنوان می شود سپس تعاریف ، مزایا و مراحل انجام مدل های QFD ( گسترش کارکرد کیفیت ) ، مدل KANO ( کانو ) و روشTRIZ 1 ( نظريه حل ابداعانه مساله ) بیان می شود و با ترکیب این مدل ها به مدل تحلیلی پژوهش می رسیم ، در انتهای فصل نیز پیشینه تحقیق با بررسی خلاصه چند مقاله داخلی و دو مقاله خارجی که مرتبط با موضوع می باشد آمده است و شرکت ایران شرق و محصولات آن معرفی شده است . تا چند دهه قبل محصولات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها ، بیش از آن که منطبق با خواسته ها و الزامات مشتریان2 باشد ، نتیجه فکر خلاق مهندسان به شمار می رفت . به عبارت دیگر نقش مشتری در اکثر مواقع تنها به یک مصرف کننده قانع محدود می شد و این مهندسان سازمان بودند که در فرایند تکوین محصول نقش وی را بازی می کردند . اما این تفکر تنها تا دهه های آخر قرن گذشته دوام داشت و رقابتی شدن بازارها ، فروپاشی مرزهای تجاری ، جهانی شدن اقتصاد3 و در نهایت افزایش سطح توقعات و الزامات مشتریان ، موجب افزایش توجه و اهمیت به خواسته ها و الزامات مشتریان گردید ( رضایی ، 1386 ). رضایت مشتریان در دهه های اخیر به عنوان یکی از عوامل مهم در اندازه گیری عملکرد مدیریت و سوددهی سازمان به شمار می رود . طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان ها ، چه بزرگ و چه کوچک ، پی به اهمیت رضایت مشتری برده اند . به عنوان نمونه همه می دانند که حفظ مشتری های موجود نسبت به جذب مشتری های جدید هزینه کمتری دارد . بنابراین رضایت مشتری هدف عملیاتی خیلی از سازمان شده است . آنها در جاهایی که بهبود عملکرد تاثیر زیادی بر رضایت مشتری دارد ( مانند کیفیت و خدمات به مشتری ) سرمایه گذاری زیادی کرده اند . نمودارهای وفاداری در سطح خرده فروشان نیز اشاعه یافته است و در حال حاضر به سوی بخش تجارت در حال حرکت می باشد ( اسکندری ، 1385 ). 1 - Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch 2 - Customer Needs & Wants 3 - Economic Globalization در تحقیقاتی که در مورد ارزش مشتری1 و رضایت مندی مشتریان انجام گرفته بود ، محققان در این زمینه پیشنهاد نمودند که ادراک مشتریان از نگرش خدمات در طی گذشت زمان تغییر می کند . وودروف2 1997 در این مورد معتقد بود که مشتریان ممکن است ارزش را در هنگام خرید به طور متفاوتی نسبت به فرایند بعد از خرید درک کنند ( Witell & Fundin , 2005 ). ظهور این چالش های نوین در فرایند کسب و کار برای بسیاری از سازمان هایی که کماکان با معاملات و قوانین گذشته دست و پنجه نرم می کنند ، تهدیدی جدی

مطالب دیگر:
📖ارشد رشته فیزیك زمینه ذرات بنیادی سال 90-91 نوبت دوم📖ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش استراتژیک سال 90-91 نوبت دوم📖ارشد رشته مدیریت اجرایی گرایش بازاریابی صادرات سال 90-91 نوبت دوم📖فرایند جوشكاری و بازرسی📖9 سری نمونه سوال آزمون نظارت نظام مهندسی ساختمان📖مقاله کار آفرینی کشاورزی📖10 سری نمونه سوال آزمون محاسبات نظام مهندسی ساختمان – با کلید پاسخ ها📖پایان نامه مطالعات مورفولوژی رودخانه متاثر از فعالیت های عمرانی📖پایان نامه با عنوان نقش مهندسی نگهداری و روش های نوین مدیریتی در افزایش راندمان شبکه های آبیاری و زهکشی📖پاورپوینت: بانکها و نقش آن در بازار پول و سرمایه📖نقشه و برآورد مخزن 150 متر مکعبی، هوایی📖پایان نامه بررسی احکام فقهی زکات از منظر قرآن وتفاسیر شیعه وسنی📖پایان نامه آموزش شیوه های خود کنترلی و مهارت های ارتباطی بر کاهش پرخاشگری در بین پسران دانش آموز📖پایان نامه ارزیابی عملکرد بانکها📖پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی📖پایان نامه امکان سنجی استفاده از فناوری‌های نوین با تاکید بر اینترنت در بازاریابی محصول زعفران📖پایان نامه سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان📖تاثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان عملکرد کارکنان شهرداری منطقه 3 تهران📖پروپوزال، بررسی جایگاه آموزش محیط زیست در قوانین برنامه ای جمهوری اسلامی ایران📖پروپوزال رفتارسازه های نامتقارن سخت پیچشی در زلزله📖پایان نامه بررسی رابطه قابلیت بازاریابی، قابلیت نوآوری و مزیت رقابتی پایدار📖مناسب سازی شهرها برای معلولین📖آموزش استاندارد مدیریت فرایند📖پروژه کنترل ومانیتورینگ درصنعت📖آشنایی با نظریه مجموعه های فازی