پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p

پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p
پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p|32035623|zaranetwork عناصر آمیخته بازاریابی 4p بازاریابی چیست ؟ انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی را اینچنین تعریف نموده است : « بازاریابی فرآیند برنامه ریزی و تحقق یک ایده قیمت گذاری ، تبلیغات و توزیع کالا ، خدمت و یا عقاید و اندیشه ها است . به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضاء شود . بطور کلی بازاریابی موارد زیر را در برمی گیرد : تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیاز و خواسته آنها طراحی و ساخت و یا ارائه کالا و خدمتی که نیاز و خواسته آنها را برآورده نماید . تعیین قیمت مناسب توزیع کالا و خدمت در زمان و مکانی که برای مشتری مناسب باشد . ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش نیل به اهداف سازمانی ( سود و غیره ) یک بازاریابی در بازار داخلی باید بتواند با تغییر و تعدیل ماهرانه عوامل قابل کنترل در محیطی که سرشار از عوامل غیرقابل کنترل هست خود را تطبیق دهد تا بتواند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهد . شکل شماره 2 - 1 عوامل قابل کنترل و عوامل غیرقابل کنترل را نشان می دهد . عوامل قابل کنترل عوامل غیرقابل کنترل محصول قیمت تبلیغات کانال توزیع مشتری هزینه دموگرافی اقتصادی اجتماعی سیاسی تکنولوژیکی فیزیکی حقوقی رقابتی جدول 2 - 1 عوامل قابل کنترل و غیرقابل کنترل در فرایند بازاریابی 2 - 2 - بازاریابی بین المللی چارچوب بنیادی بازاریابی بین المللی با بازاریابی داخلی تفاوتی ندارد . به عبارت دیگر شناخت بازار هدف ، طراحی و ایجاد کالا یا خدمت ، قیمت گذاری ، توزیع و تبلیغات اساس بازاریابی و بازاریابی بین المللی را تشکیل می دهند .( کریس فلیپ ، 1955 ) اما بازاریابی بین المللی چیست ؟ بازاریابی بین المللی در ساده ترین وجه عبارت است از اجرای یک و یا چند مورد از فعالیتهای بازاریابی از این سو به آن سوی مرزهای ملی یک کشور . مانند شرکت کوچکی که صرفاً کالای خود را به یک کشور خارجی صادر می کند و مسئولیت قیمت گذاری ، تبلیغات و توزیع با عقد قراردادی ، به عهده نماینده خارجی خواهد بود . در پیچیده ترین وجه ، بازاریابی بین المللی عبارت از برنامه ریزی و اجرای تمام فعالیتهای بازاریابی در بسیاری از کشورها است . ( کریس فلیپ ، 1955 ) با توجه به توضیحات فوق الذکر مدیریت بازاریابی را می توان به دو سطح مختلف تقسیم کرد : مدیریت بازاریابی داخلی : که عبارت از مدیریت عوامل قابل کنترل در محیط بیرونی غیرقابل کنترلی که توسط مرزهای جغرافیایی و سیاسی یک کشور محدود شده است . مدیریت بازاریابی بین المللی : که فعالیت در چندین بازار خارجی را شامل می شود و در این بازارها نه تنها عوامل غیرقابل کنترل از کشوری به

مطالب دیگر:
📝دریل رو میزی طراحی شده در نرم افزار سالیدورک📝گیربکس خورشیدی طراحی شده در نرم افزار کتیا، جعبه دنده طراحی شده در نرم افزار کتیا📝دریل رو میزی طراحی شده در نرم افزار اینونتور📝لوله خورتومی طراحی شده در نرم افزار کتیا ، لوله طراحی شده در کتیا📝موتور چهار سیلندر طراحی شده در نرم افزار کتیا پرژه موتور با نرم افزار طراحی مهندسی کتیا📝دریل طراحی شده در نرم افزار اینونتور📝دیفرانسیل طراحی شده در نرم افزار سالیدورک📝دست رباط (بازوی رباط) طراحی شده در نرم افزار سالیدورک📝جک هیدرولیک طراحی شده در نرم افزار کتیا جک ماشین طراحی شده در کتیا📝پايگاه داده تحليلي📝سیم بکسل طراحی شده در نرم افزار کتیا سیم بکسل طراحی شده در سالیدورک📝موس طراحی شده در نرم افزار کتیا موس طراحی شده در اینونتور📝گیربکس طراحی شده در نرم افزار سالیدورک گیربکس خورشیدی در سالیدورک📝درب قوطی باز کن طراحی شده در نرم افزار سالیدورک ابزار درب قوطی باز کن طراحی شده در سالیدورک📝ماشین طراحی شده در نرم افزار کتیا ماشین طراحی شده در کتیا📝فنر طراحی شده در نرم افزار کتیا جک ماشین طراحی شده در سالیدورک📝دستگاه میله خم کن طراحی شده در نرم افزار سالیدورک میله خم کن دستی طراحی شده در سالیدورک📝گیره طراحی شده در نرم افزار کتیا گیره مکانیکی طراحی شده در سالیدورک📝ماشین مکلارن طراحی شده در نرم افزار سالیدورک مکلارن طراحی شده در سالیدورک📝دستگاه کمپرس طراحی شده در نرم افزار کتیا کمپرسور طراحی شده در کتیا📝جنگنده A-10 طراحی شده در نرم افزار کتیا جنگنده A-10 طراحی شده در کتیا📝سینک ظرف شویی طراحی شده در نرم افزار سالیدورک سینک ظرفشویی طراحی شده در سالیدورک📝قالب تزریق پلاستیک طراحی شده در نرم افزار سالیدورک قالب تزریق پلاستیک طراحی شده در سالیدورک📝ماشین آئودی R8 طراحی شده در نرم افزار سالیدورک آئودی طراحی شده در سالیدورک📝هواپیما طراحی شده در نرم افزار کتیا هواپیما طراحی شده در کتیا