بررسی نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری ایران و مالزی

بررسی نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری ایران و مالزی
بررسی نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری ایران و مالزی|32011342|zaranetworkتحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در 129صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش)
در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق
آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================
تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com
info@neginfile.ir

===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده

رشد روز افزون صنعت گردشگری در جهان و درآمد هنگفتی که عاید کشورهای سرمایه گذار در این حوزه شده است، موجب می شود که سیاستگذاران کشورهایی که دارای پتانسیل های بالقوه ای در این زمینه هستند این صنعت را جذاب دانسته و تمام تلاش خود را بر آن دارند که سهم بیشتری از این بازار رو به رشد را نصیب خود نمایند.
از آنجا که ایران نیز جزو ده کشور اول جهان در زمینه پتانسیل های جذب گردشگری می باشد ، بسیاری از تحلیل گران و محققان را بر آن داشته که در خصوص رشد و رونق این صنعت در کشور تحقیق و بررسی نموده و به دنبال راهکارهایی در این خصوص باشند.
این رساله نیز بر آن دارد تا با بررسی وضعیت صنعت گردشگری در ایران و کشور مالزی که یکی از کشورهای موفق در خصوص جذب گردشگر می باشد، روشها و راهکارهای موفقیت این کشور در حوزه گردشگری را با وضعیت ایران سنجیده و در نهایت چند راهکار بومی شده برای صنعت گردشگری در ایران ارائه نماید.

مقدمه

گاه به نظر می رسد گردشگری صنعتی نوظهور در تاریخ زندگی بشر است اما سفر و جابجایی بر روی زمین قدمتی همتای تاریخ دارد . گردشگری به شکل نوین پس از وقوع انقلاب صنعتی و ایجاد تحولات اساسی در زمینه بهبود امکانات مواصلاتی و همچنین کاهش ساعات اشتغال افراد و پیرو آن افزایش اوقات فراغت در میان جامعه تحولی در زمینه صنعت گردشگری در جهان حاصل شد به گونه ای که امروز صنعت گردشگری از نظر رشد ساختاری اولین صنعت و از نظر درآمد زایی پس از صنایع نفت و خودرو سازی سومین صنعت بزرگ جهان به حساب می آید و در بسیاری از کشورها به عنوان ابزار مناسبی جهت تنوع بخشیدن به اقتصاد ملی و سرعت بخشیدن به توسعه ملی منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد امروزه توسعه صنعت گردشگری به علت ایجاد بستر اقتصادی مناسب برای توسعه دیگر فعالیت های تجاری در منطقه ، ارز آوری ، اشتغال زایی و بهبود سطح رفاه اجتماعی جامعه میزبان ، مورد توجه اکثریت دولت مردان است . گردشگری فعالیتی است که تفاوت اساسی با دیگر فعالیت های اقتصادی دارد و حتی دارای مرزهای مشخصی با بخش خدمات ( که در قالب آن طبقه بندی می شود ) می باشد . زیرا دارای محدوده ای از کالاها و خدماتی مانند حمل و نقل ، تسهیلات سفر ، خرید و ... است که به توالی مصرف می شود . در ایران صنعت گردشگری به عنوان یک بخش اقتصادی دارای اثر فزاینده نسبت بالایی در تولید می باشد ( ضریب فزاینده تولید صنعت گردشگری در ایران بعد از صنایع غذایی و ساختمان در رتبه سوم قرار دارد ) و قدرت اشتغال زایی آن بصورت مستقیم و غیر مستقیم از بسیاری از بخشهای اقتصادی دیگر بیشتر است طبق آمارهایی که ارائه شده است به ازای هر 6 گردشگر خارجی که وارد کشور شود یک شغل و به ازای هر 25 گردشگر داخلی نیز یک شغل ایجاد می شود ( ضریب فزاینده اشتغال زایی این صنعت پس از بخشهای کشاورزی ، صنایع غذایی و ساختمان رتبه چهارم را در کشور دارد و ضریب اشتغال جهانی آن 8% است ) .
عموماً در کشورهای در حال توسعه صنعت گردشگری به عنوان ابزاری جهت تنوع بخشیدن و احیای اقتصاد ملی و منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرد و در این میان کشورهایی که از نظر فرهنگی دارای قابلیت بالقوه ای باشند بخت مساعدتری جهت موفقیت در این عرصه رقابتی خواهند داشت . گردشگری پدیده ای است که در پی مدرنیته بوجود آمده و تداوم یافته ، فضا و بستر مدرن شهری آن به عنوان محرک برای گردشگری عمل می نماید .

فهرست مطالب

چکیده 1
فصل اول : کلیات تحقیق
مقدمه 3
1-1 بیان مسئله 4
2-1 اهمیت موضوع 5
3-1 اهداف تحقیق 7
4-1 فرضیه تحقیق 7
5-1 روش تحقیق 8
6-1 متغیرهای تحقیق 8
7-1 قلمرو تحقیق 9
8-1 تعریف عملیاتی واژه ها و اصطلاحات 10
فصل دوم :ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق
مقدمه 13
1-2- پیشینه پژوهش 13
1-1-2- بررسی اجمالی صنعت گردشکری ایران و جهان از گذشته تاکنون 13
2-1-2- تاریخچه سفر و گردشگری در ایران 15
3-1-2- بررسی دیدگاهها 17
2-2- مبانی نظری 23
1-2-2 مفاهیم گردشگری 23
2-2-2 شناخت اثرات گردشگری 24
1-2-2-2 اثرات اقتصادی 24
2-2-2-2 اثرات فرهنگی و اجتماعی 24
3-2-2-2- اثرات سياسي 26
4-2-2-2 اثرات گردشگری بر محیط فیزیکی 28
3-2 ساختارها و راهكارهاي توسعه گردشگري 29
1-3-2- مديريت استراتژيك گردشگري 29
2-3-2- مدیریت توسعه منابع انسانی 30
3-3-2- مديريت بازاريابي 31
4-3-2- مديريت دستگاه دولتي امور گردشگري 33
5-3-2- مديريت توسعه محصول 33
6-3-2- مدیریت اطلاع رسانی 36
4-2- چارچوب نظری تحقیق 39
5-2- مطالعه تطبیقی 41
6-2-صنعت گردشگری مالزی 45
7-2 صنعت گردشگری ایران 55
فصل سوم:روش تحقیق
مقدمه 60
1-3 - روش تحقیق 61
1-1-3- مطالعه تطبیقی 61
1-1-1-3- معیار انتخاب کشورها 61
2-1-1-3- الگوهای مطالعه تحقیقی 62
2-1-3- مطالعه پیمایشی 62
1-2-1-3- جامعه آماری 63
2-2-1-3- روش نمونه گیری و حجم نمونه 63
3-2-1-3- متغیر های تحقیق 64
4-2-1-3- روشهای گردآوری اطلاعات و داده ها 65
1-4 -2-1-3- پرسشنامه 65
2-4-2-1-3 نحوه امتیازبندی پرسشنامه و مقیاس داده ها 68
3-4-2-1-3- روایی و پایایی ابزار گردآوری 69
5-2-1-3روش تجزیه و تحلیل داده ها 70
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه 74
1-4- مشخصات جامعه آماری 75
2-4- توزیع فراوانیسطح اختلاف اقدامات توسعه گردشگری بر حسب معیارهای سه گانه 80
3-4- توزیع فراوانیدرجه اهمیت و اختلاف سطح ساختارها و راهکارهای آن در توسعه گردشگری بر حسب معیارهای سه گانه 103
4-4- تجزیه و تحلیل سطح راهکارها و اقدامات بر اساس معیارهای سه گانه 112
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه 117
1-5- نتایج حاصل از مطالعه تطبیقی 118
2-1-5- نتایج حاصل از مطالعه پیمایشی 119
2-5- پیشنهادات تحقیق 120
3-5- پیشنهادات جهت محققین آینده 121
فهرست منابع و ماخذ 123


مطالب دیگر:
📗پژوهش کار آفرینی روغن نباتی گل شاد📗پژوهش کار آفرینی زنبور داری و پرورش زنبور عسل📗تولید الکتروموتور وژنراتور ومراحل مختلف کار با دستگاه CNC شرکت ماشین های الکتریکی جوین(جمکو)📗حساسیت زدایی از طریق حرکات چشم و پردازش مجدد (درمان با روش EMDR)📗پاورپوینت آلودگی صوتی و نویز در خودرو ها📗پاورپوینت سیستم مدیریت امنیت اطلاعات📗مبانی نظری و پیشینه تحقیق صمیمیت زناشویی📗پژوهش کار آفرینی طرح تولید ظروف پلاستیکی📗پژوهش کار آفرینی طرح تولید گوشی تلفن📗پژوهش کار آفرینی طرح تولیدی پوشک📗پژوهش کار آفرینی طرح تولیدی لباس کار📗پژوهش کار آفرینی طرح تیپ شیر پاستوریزه📗تاثیر فیتو کمیکالهای موجود در میوه و سبزی بر روی سلامتی و نقش محرکهای پس از برداشت📗پاورپوینت استاندارد و سریهای آن📗پژوهش کار آفرینی طرح دستگاه ضد سرما زدگی باغات📗پژوهش کار آفرینی طرح کسب و کار طراحی ابزار آلات مورد استفاده در صنعت📗پاورپوینت چگونه ارتباط امن در اینترنت داشته باشیم؟!📗پژوهش كارآفرینی حسابداری📗پژوهش كار‏آفرینی راه اندازی چاپ📗پژوهش كارآفرینی مهد كودك و آمادگی محراب📗پژوهش کارآفرینی کارگاه خیاطی📗پژوهش کار آفرینی طرح کسب و کار شستشو و دانه بندی شن و ماسه📗تاثیر آموزش کار آفرینی بر رشد کسب و کارهای جدید📗پاورپوینت ورود به دانشگاه ( فرصت ها و چالش ها)📗پژوهش کار آفرینی طرح احداث گلخانه فلزی پیچ و مهره ای تولید صیفی جات