مبانی نظری مدل های QFD ( گسترش کارکرد کیفیت ) مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ

مبانی نظری مدل های QFD ( گسترش کارکرد کیفیت ) مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ
مبانی نظری مدل های QFD ( گسترش کارکرد کیفیت ) مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ|31013977|zaranetwork

مبانی نظری مدل های QFD ( گسترش کارکرد کیفیت ) مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ
دارای 55 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

بخش هایی از محتوای فایل پیشینه ومبانی نظری::


مقدمه
رضایت مشتری
وفاداری مشتری
مدل گسترش کارکرد کیفیت1 (QFD)
تعريف گسترش کارکرد کیفیت (QFD):
مزایای روش QFD :
مراحل کلی روش QFD :
خانه کيفيت1 ( HOQ ) :
هدف QFD :
مدل کانو ( KANO )
مزایای تقسیم بندی ویژگی های کالاها و خدمات به وسیله مدل Kano :
روش نظريه حل ابداعانه مساله ( TRIZ )
فوايد و كاربردهاي TRIZ :
ارتباط QFD با مدل کانو و TRIZ
جزئیات کیفیتهای مدل Kano و ارتباط با روش TRIZ :
نارضایتی :
رضایت مندی :
خشنودی (مشعوف بودن) :
مشاهدات :
حداقل نیازها در مدل کانو وابسته به روش TRIZ
بهبود موقعیت مدل کانو برای استفاده تیم QFD :
ارزش مورد انتظار1
ارزش غیر منتظره2
مدل تحلیلی
نتیجه گیری
پیشینه تحقیق
چکیده مقاله :
ترکیب مدل کانو و سروکوال :
ترکیب مدل کانو و سروکوال با QFD :
مزایای عملی وکاربردی مدل خانه کیفیت :
تاریخچه و محصولات شرکت تولیدی ایران شرق
محصولات شرکت شامل :
منابع
فارسی / انگلیسی

مقدمه
در این بخش ابتدا در مورد تعاریف ، اهمیت و ضرورت رضایت و وفاداری مشتری مطالبی عنوان می شود سپس تعاریف ، مزایا و مراحل انجام مدل های QFD ( گسترش کارکرد کیفیت ) ، مدل KANO (کانو ) و روشTRIZ 1 ( نظريه حل ابداعانه مساله ) بیان می شود و با ترکیب این مدل ها به مدل تحلیلی پژوهش می رسیم ، در انتهای فصل نیز پیشینه تحقیق با بررسی خلاصه چند مقاله داخلی و دو مقاله خارجی که مرتبط با موضوع می باشد آمده است و شرکت ایران شرق و محصولات آن معرفی شده است.
تا چند دهه قبل محصولات و خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها ، بیش از آن که منطبق با خواسته ها و الزامات مشتریان2 باشد ، نتیجه فکر خلاق مهندسان به شمار می رفت. به عبارت دیگر نقش مشتری در اکثر مواقع تنها به یک مصرف کننده قانع محدود می شد و این مهندسان سازمان بودند که در فرایند تکوین محصول نقش وی را بازی می کردند. اما این تفکر تنها تا دهه های آخر قرن گذشته دوام داشت و رقابتی شدن بازارها ، فروپاشی مرزهای تجاری ، جهانی شدن اقتصاد3 و در نهایت افزایش سطح توقعات و الزامات مشتریان ، موجب افزایش توجه و اهمیت به خواسته ها و الزامات مشتریان گردید (رضایی ،1386).
رضایت مشتریان در دهه های اخیر به عنوان یکی از عوامل مهم در اندازه گیری عملکرد مدیریت و سوددهی سازمان به شمار می رود. طی ده سال اخیر انواع مختلف سازمان ها ، چه بزرگ و چه کوچک ، پی به اهمیت رضایت مشتری برده اند. به عنوان نمونه همه می دانند که حفظ مشتری های موجود نسبت به جذب مشتری های جدید هزینه کمتری دارد.
بنابراین رضایت مشتری هدف عملیاتی خیلی از سازمان شده است. آنها در جاهایی که بهبود عملکرد تاثیر زیادی بر رضایت مشتری دارد ( مانند کیفیت و خدمات به مشتری ) سرمایه گذاری زیادی کرده اند. نمودارهای وفاداری در سطح خرده فروشان نیز اشاعه یافته است و در حال حاضر به سوی بخش تجارت در حال حرکت می باشد (اسکندری ، 1385).

1- Teoriya Resheniya Izobrototelskikh Zadatch
2- Customer Needs & Wants
3- Economic Globalization
در تحقیقاتی که در مورد ارزش مشتری1 و رضایت مندی مشتریان انجام گرفته بود ، محققان در این زمینه پیشنهاد نمودند که ادراک مشتریان از نگرش خدمات در طی گذشت زمان تغییر می کند. وودروف2 1997 در این مورد معتقد بود که مشتریان ممکن است ارزش را در هنگام خرید به طور متفاوتی نسبت به فرایند بعد از خرید درک کنند ( Witell & Fundin , 2005 ).
ظهور این چالش های نوین در فرایند کسب و کار برای بسیاری از سازمان هایی که کماکان با معاملات و قوانین گذشته دست و پنجه نرم می کنند ، تهدیدی جدی و برعکس برای آن هایی که به یمن ساختار منعطف سازمان خویش قادرند هر روز خود را با خواسته های متغییر مشتریان منطبق سازند فرصتی طلایی را به دست می دهد ( رضایی و دیگران ، 1384).


مطالب دیگر:
🔗ترجمه مقاله با موضوع یک ابر محاسبات اجتماعی: تخصیص و به اشتراک گذاری منابع زیرساخت از طریق شبکه های🔗ترجمه مقاله با موضوع یک الگوریتم ژنتیک برای زمان بندی تاسیسات پویا در محیط تولید کارگاهی🔗گزارش کارآموزی در پروژه ساختمانی🔗تحقیق ميس ون در روهه، معمار كمال خواه و استاد تركيب آهن و شيشه🔗مقاله ترجمه شده با عنوان تاثیر آتش سوزی جنگل ها بر وقوع حرکات توده ای در مناطق کوهستانی کشور لبنان🔗مقاله ترجمه شده با عنوان تغییر آب و هوا و حمل و نقل: مرور🔗تحقیق بیماری وبا🔗تحقیق بیماری هلندی اقتصاد🔗تحقیق كمبود ویتامین D و بیماری راشیتیسم🔗تحقیق بیماری پارکینسون🔗تحقیق بیع زمانی🔗مجموعه نمونه سوالات آزمون استخدامی سازمان آتش نشانی🔗مجموعه نمونه سوالات عمومی و تخصصی آزمون استخدامی شهرداری+ دفترچه سوالات تخصصی🔗تحقیق ارتباط آمادگی جسمانی با سلامت جسمی و روانی🔗تحقیق آشنایی با آثار معماری مدرن دبی و ابوظبی🔗تحقیق بررسی جنایات آمریکا در حمله به عراق🔗تحقیق جنایات اسرائیل در جنگ 33 روزه با لبنان🔗تحقیق آشنایی با معماری شهر تاریخی استانبول🔗تحقیق آشنایی با بتن و افزودنی های آن🔗پاورپوینت خلاصه کتاب چگونه با زبان بدن حرف بزنیم؟ تالیف آلن پیز و باربارا پیز🔗تحقیق بررسی استراتژیک چند شرکت بزرگ دنیا🔗تحقیق بتن ریزی زیر آب🔗تحقیق دلایل افت تحصیلی دانش آموزان🔗تحقیق حقوق بشر از نظر اسلام🔗تحقیق رابطه عزت نفس با پیشرفت تحصیلی